pühapäev, 3. jaanuar 2016

Waldorfpedagoogika mõjutused kaasaegsele koolikorraldusele



Waldorfkoolil on traditsioonilise kooliga võrreldes nii sarnasusi kui erinevusi. Waldorfkool on 12-aastane üldkool (egalitaarkool). Õppe– ja kasvatustöö formaalsed taotlused langevad suures osas kokku traditsioonilise kooli taotlustega. Põhierinevus seisneb õppe– ja kasvatustöö üld– ja ainedidaktikas ning meetodites. Traditsioonilist õppimist teadmiste-oskuste omandamise mõttes käsitletakse kasvamise ja kasvatuse ühe osana. 

Waldorfpedagoogika on mõjutanud kaasaegset koolikorraldust positiivselt. Näiteks püütakse õppetööd seostada järjest enam igapäevaelu ja praktiliste tegevustega ning ainult definitsioonide ja mõistete kaudu õpetamise osakaal seejuures väheneb.

Praegu kehtivas põhikool riikliku õppekava üldosas on kirjas, et õpet kavandades ja ellu viies kasutatakse diferentseeritud õpiülesandeid, mille sisu ja raskusaste võimaldavad õpilastel sobiva pingutustasemega õppida, arvestades sealjuures igaühe individuaalsust. Gümnaasiumihariduses toetatakse võrdsel määral õpilase vaimset, füüsilist, kõlbelist, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut ning tema individuaalsetest eripäradest ja isiklikest huvidest tulenevate haridusvajaduste rahuldamist. Gümnaasium loob igale õpilasele võimalused tema võimete maksimaalseks arenguks tema eelistusi arvestades, loovaks eneseteostuseks, teaduspõhise maailmapildi kinnistumiseks ning emotsionaalse, sotsiaalse ja kõlbelise küpsuse saavutamiseks.

Näiteks Mammaste Lasteaed ja Koolis, kus õppetöö toimub Hea Alguse metoodika järgi, saavad õpilased 1. ja 2. klassis kirjeldavad tunnistused.

Lisaks kaustatakse erinevate ülesannete lahendamiseks õppetöös grupitöömeetodit. Erinevates tavakoolides ja klassides tuleb ette ka seda, et taiplikumad õpilased selgitavad mingit teemat aeglasematele õpilasele. 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar