Waldorfkoolil on
traditsioonilise kooliga võrreldes nii sarnasusi kui erinevusi. Waldorfkool on
12-aastane üldkool (egalitaarkool). Õppe– ja kasvatustöö formaalsed taotlused
langevad suures osas kokku traditsioonilise kooli taotlustega. Põhierinevus
seisneb õppe– ja kasvatustöö üld– ja ainedidaktikas ning meetodites.
Traditsioonilist õppimist teadmiste-oskuste omandamise mõttes käsitletakse
kasvamise ja kasvatuse ühe osana.
Waldorfpedagoogika on mõjutanud
kaasaegset koolikorraldust positiivselt. Näiteks püütakse õppetööd seostada
järjest enam igapäevaelu ja praktiliste tegevustega ning ainult definitsioonide
ja mõistete kaudu õpetamise osakaal seejuures väheneb.
Praegu kehtivas põhikool riikliku
õppekava üldosas on kirjas, et õpet kavandades ja ellu viies kasutatakse diferentseeritud õpiülesandeid,
mille sisu ja raskusaste võimaldavad õpilastel sobiva pingutustasemega õppida,
arvestades sealjuures igaühe individuaalsust. Gümnaasiumihariduses toetatakse võrdsel määral õpilase vaimset,
füüsilist, kõlbelist, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut ning tema
individuaalsetest eripäradest ja isiklikest huvidest tulenevate
haridusvajaduste rahuldamist. Gümnaasium loob igale õpilasele võimalused tema võimete
maksimaalseks arenguks tema eelistusi arvestades, loovaks eneseteostuseks,
teaduspõhise maailmapildi kinnistumiseks ning emotsionaalse, sotsiaalse ja
kõlbelise küpsuse saavutamiseks.
Näiteks Mammaste Lasteaed ja Koolis,
kus õppetöö toimub Hea Alguse metoodika järgi, saavad õpilased 1. ja 2. klassis
kirjeldavad tunnistused.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar